roberto collina logo
SHOPNEWSABOUTWEARKNITWEARCONTACTSTORE LOCATORPRESSRESERVED AREANEWSLETTER
Language selector:
ENGLISH
JAPANESE
ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE
ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE
ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE
ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE
ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE

Roberto Collina’s goal towards sustainability includes eco-cashmere, giving rise to a new idea of luxury that does not ignore respect for the environment. The reason why is simple: all-round wellbeing has always been the very centre of this brand’s philosophy, turning it into real actions that can be seen and worn, made possible thanks to exceptional partners who all share the same values. This capsule in fact is realized together with the Italian high quality supplier Millefili, rewarded with GRS certification (Global Recycled Standard) for its sustainable production and consumption model.

Roberto Collina knitwear becomes even more significant by choosing recycled cashmere for its design signature, making it even more desirable. Made using a process that regenerates unused but most precious fibres, thus bringing them back to life, the result is an environmentally-friendly material which is of excellent quality and is also certified with the best worldwide ecological standards for material integrity during the recycling process (Grs).

With circular economy and sustainability in mind, Roberto Collina has decided to show how sustainability can be extended to a precious material like cashmere that, through recycling, can maintain its high-value, sustainable DNA while being the protagonist of a virtuous, cutting-edge production and regeneration process that is a matter of style.

Sustainable fashion means reducing the amount of waste associated with environmental protection and CO2 reduction: reusing cashmere fibres thanks to a special technique creates a luxurious yarn whose quality and excellence are naturally precious.

ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE
ROBERTO COLLINA’S “GREEN” CASHMERE

Un traguardo verso l’ecosostenibilità di Roberto Collina passa dall’eco cashmere per dare vita a una nuova idea di lusso che non prescinde dal rispetto per l’ambiente. Il perché è semplice: il benessere a 360 gradi è da sempre il cuore della filosofia di un brand che la traduce in azioni concrete, da vedere e da indossare, realizzate grazie a partner d’eccezione che condividono gli stessi valori. La capsule è infatti realizzata insieme ai fornitori d’eccellenza italiana Millefili, ai quali è stato riconosciuto lo standard di modello produttivo e di consumo sostenibile tramite certificazione GRS (Global Recycled Standard).

Così il knitwear Roberto Collina acquista un significato ancora più intenso scegliendo il cashmere riciclato per dare forma alla sua signature di design e renderla ancora più preziosa. Realizzato con un procedimento in grado di rigenerare e portare a nuova vita le fibre più preziose altrimenti inutilizzate, il risultato crea una materia amica dell’ambiente, non solo eccellente ma anche certificata con i migliori standard ecologici globali per l’integrità dei materiali durante la filiera del riciclo.

In un’ottica di economia circolare e di sostenibilità, Roberto Collina ha deciso di dimostrare come la sostenibilità stessa possa essere estesa anche a una materia preziosa come il cashmere che, con il riciclo, mantiene il suo dna pregiato e sostenibile ed è protagonista di un processo di produzione e rigenerazione virtuoso e all’avanguardia che è tutta materia di stile.

Perché moda sostenibile significa ridurre la quantità di rifiuti associati con la tutela dell'ambiente e il risparmio di CO2: riutilizzare le fibre di cashmere per mezzo di una tecnica speciale crea un filato lussuoso in cui la qualità e l’eccellenza sono naturalmente preziose.

MORE NEWS >